En aquest cas, el nostre associat va rebre una trucada d’una persona que es feia passar per treballador de l’entitat bancaria, aconseguint les dades necessàries per accedir al compte d’aquest.
 

Les estafes informàtiques no són una cosa aïllada, són situacions que l’hi pot passar a tothom. En aquest cas, el nostre associat va veure un missatge al mòbil suposadament de l’entitat bancària on deia que tenia un pagament retingut d’uns 1.000 euros, com no es va fiar, no va fer-hi res. L’endemà, va rebre una trucada d’una persona que es va fer passar per treballador del Banc Mediolanum.

Aquesta li va dir al nostre associat que li ajudaria a bloquejar aquest pagament erroni. Un altre cop no se’n va refiar, però una hora més tard va tornar a trucar la mateixa persona oferint-li desbloquejar un pagament d’uns 600 euros pel qual necessitava que l’hi facilites un codi i que accedís a un enllaç per realitzar-hi les tasques per arreglar aquesta situació. Al final va acceptar-hi.

Minuts després, es va adonar que l’hi havien tret del compte bancari la quantia que aquest suposat responsable de l’entitat bancària li deia que li retornarien i que s’havien destinat a una pàgina web de compra de criptomonedes.

 

L’ASSOCIACIÓ HO RECLAMA:
 

Aquest cas va arribar arran d’una derivació d’una OMIC que l’hi va recomanar a aquesta persona que l’hi assessorem nosaltres, atès que nosaltres som una organització de persones consumidores amb molta experiència en matèria bancària i financera.

Ens vàrem encarregar de remetre una reclamació davant el Servei d’Atenció al Client de Banco Mediolanum i en data d’ahir ens varen comunicar que després d’analitzar el cas i com a decisió extraordinària, varen procedir a retornar les quantitats que l’hi van extreure del compte bancari al nostre associat.

 

RECOMANACIONS:
 

Aquests temes es troben a l’ordre del dia, però com a organització de persones consumidores recomanem que no feu cas a cap missatge que rebeu al mòbil amb enllaços a internet, evidentment pot ser una trampa. Per a qualsevol dubte, les persones consumidores s’han d’adreçar a la seva entitat bancària i preguntar-hi al personal d’aquesta.

Si quan entreu a veure el compte bancari a l’aplicació de la banca online i veieu qualsevol moviment que no identifiqueu com a correcte, heu d’adreçar-vos a l’entitat bancària i realitzar una denúncia davant els Mossos d’Esquadra, en cas que el banc no vulgui fer-hi res. Heu d’anar a una oficina d’informació al consumidor (OMIC) o preguntar a qualsevol organització de persones consumidores com som nosaltres.