L’empresa CENTROS ÚNICO dedicada als tractaments d’estetica i depilació laser (entre altres) amb seus a tot el territori, ha tancat diverses de les seves cliniques i ha procedit a iniciar els tràmits de concurs de creditors davant els Jutjats Mercantils de Madrid.

Que han de fer les persones consumidores que tenen serveis contractats a CENTROS ÚNICO:

Es important que totes aquelles persones que siguin afectades del tancament de les cliniques enviin una reclamació davant l’empresa, depenent del tipus de pagament utilitzat (si es va pagar directament o si es va finançar) hauran de realitzar una serie de tramits diferents.

Abans de fer-hi res, us recomanem que us adreceu als serveis de consum mes propers que tingueu (OMICs, OCICs) o a organitzacions de persones consumidores com ACU-ABAE Catalunya, us assesorarem de la millor manera possible, ajudant-vos amb els tràmits a realitzar.

 

PRIMER DE TOT.- DEMANAR L’HISTORIAL CLINIC ON CONSTI ELS SERVEIS JA REALITZATS:

Es important a l’hora de reclamar tenir l’historial clinic per a saber efectivament quins serveis s’han prestat i quins no. L’empresa es troba obligada a fer arribar a les persones afectades, copia d’aquest historial. Es pot utilitzar el model normalitzat de l’Agència Espanyola de Protecció de dades que podeu trobar clicant aquí.

Aquest historial es podrà utilitzar despres per a reclamar els diners a les empreses financeres.

En cas de que no us ho facin arribar o no contestin a la reclamació, heu d’adreçar-vos a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades i formular una reclamació.

SEGON.- RECLAMAR ELS DINERS COBRATS EN CONCEPTE DE SERVEIS QUE NO S’HAN PRESTAT:

– En cas d’haver finançat els serveis amb un crèdit vinculat ofert pel mateix centre (Crèdits al consum):

Si s’han finançat els serveis, primer heu de reclamar a l’empresa CENTROS ÚNICO, ja sigui per mitjà de burofax al domicili que us surt al contracte signat amb la clinica o per correu electrònic, manifestant que no s’han finalitzat els serveis contractats i que es te un préstec realitzat vinculat a aquests serveis.

Si l’empresa no respon en el termini prudencial d’un mes, heu d’enviar un escrit a l’entitat financera amb la que s’ha realitzat el préstec, informant de que les clíniques de CENTROS ÚNICO han tancat al públic, que s’ha enviat una reclamació previa a l’empresa i que no us han contestat, que demaneu la paralització de l’emissió de rebuts així com la devolució de la part de finançament pagat i que correspon als serveis no prestats encara.

Recordar que no es el mateix un crèdit al consum que està vinculat al servei i un préstec realitzat amb la vostra entitat bancaria per pagar els serveis.

– En cas d’haver pagat els serveis en efectiu o amb un préstec personal:

En aquest cas, us recomanem que parleu amb la financera per tractar de modificar el contracte i avaluar el pagament de les quotes pendents.

Enviar una reclamació a l’empresa CENTROS ÚNICO que us surti al contracte, exposant el mateix que a l’apartat anterior i reclamant la devolució dels diners que corresponen a serveis que no s’han prestat. En cas de que en un mes no contestin, es pot presentar una demanda als Jutjats o esperar a que designin un administrador concursal.

En cas d’anar als Jutjats, es pot presentar una demanda de judici verbal sense necessitat de contractar advocat/da i procurador/a sempre que el deute sigui inferior a 2.000,00 euros.

 

Si tens qualsevol dubte, pots contactar amb nosaltres i t’assesorarem de la millor manera possible.

UNEIX-TE A ACU-ABAE

Som l’Organització que es dedica a defensar els teus drets, som la teva organització de persones consumidores

En que et podem ajudar?

  • ACU-ABAE guanya una Sentència Judicial que obliga a la immobiliaria GROCASA a retornar 3.630 euros a una consumidora per honoraris d’intermediació inmobiliaria

  • Convocada l’Assemblea General Ordinària per al 2025

  • Xerrada sobre les estafes bancàries amb motiu del Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores